SHANTOM
Πολυχώρος Πολιτισμού & Τεχνών
Σμάρω Στεφανίδου-Λήδα Shantala

Τριπόλεως 35Α & Ευβοίας, 152 31 Κ. Χαλάνδρι
(στάση ΜΕΤΡΟ "Χολαργός", γραμμή 3) τηλ. 210-6717529



ΠΟΛΕΜΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ


ΣΥΝΗΘΕΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ KUNG FU

Ποιά είναι η καλύτερη ηλικία για να ξεκινήσει ένα παιδί εκπαίδευση στο kung-fu;
Τα παιδιά μπορούν να ενταχθούν σε μιά τάξη με ενήλικους από την ηλικία των 6 ετών, χωρίς να σημαίνει πως θα κάνουν τα ίδια πράγματα. Ο δάσκαλος θα προσαρμόσει τις δραστηριότητες για την ηλικία τους και τις δυνατότητές τους. Αν βέβαια υπάρχουν πολλά μικρά παιδιά (κάτω των 10 ετών), τότε μπορεί να γίνει ένα τμήμα ειδικά γι’αυτά. Από 10 ετών και άνω μπορούν να αρχίσουν να κάνουν το ίδιο πρόγραμμα με τους ενήλικες.

Τι πρέπει να φορούν τα παιδιά;
Δεν χρειάζεται ειδική στολή. ΄Ανετο παντελόνι και μπλούζα που να επιτρέπουν ποικιλία κινήσεων. Προτιμότερο να είναι από φυσικά υλικά (βαμβάκι). Τα παπούτσια είναι σημαντικό να έχουν πολύ μαλακή και εύκαμπτη σόλα (να μπορείτε δηλαδή να τα διπλώσετε στα δυό με το χέρι σας), και που να μη γλυστρά. Αν πείτε στο κατάστημα πως πρόκειται για πολεμικές τέχνες, θα σας καθοδηγήσουν εκείνοι στο κατάλληλο παπούτσι.

Ποιά είναι η σωστή συμπεριφορά προς το δάσκαλο;
Η ένδειξη σεβασμού προς το δάσκαλο δεν είναι για δική του ικανοποίηση, αλλά για το καλό του εκπαιδευόμενου. Δεν είναι μόνον δείγμα της εκτίμησης και της ευγνωμοσύνης προς εκείνον που μοιράζεται την τέχνη του μαζί μας, αλλά αποτελεί την ιδανική ψυχολογική υποδομή ώστε η εκπαίδευση να έχει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Χωρίς να φθάσουμε στο είδος σχέσης που αναπτύσσεται στις ασιατικές χώρες, μπορούμε να κρατήσουμε μερικούς απλούς κανόνες, που δεν είναι ασύμβατοι με τη δική μας κοινωνία και ψυχοσύνθεση:

  • Μπορούμε να του μιλάμε στον ενικό, αλλά ποτέ με το όνομά του. Τον λέμε απλά «Δάσκαλε».

  • Φροντίζουμε να ερχόμαστε στην αίθουσα πριν απ’αυτόν και να φεύγουμε μετά απ’αυτόν. Το να ερχόμαστε αργοπορημένοι είναι ένα σαφές μήνυμα οτι δεν θεωρούμε σπουδαίο αυτό που μας διδάσκει. Αν για κάποιο σοβαρό λόγο μπούμε όταν έχει ήδη αρχίσει, χαιρετάμε από την πόρτα, τον πλησιάζουμε και, όταν τελειώσει αυτό που κάνει, του εξηγούμε σύντομα το λόγο της αργοπορίας και ζητούμε συγγνώμη πριν πάρουμε τη θέση μας στην ομάδα.

  • Τον ακούμε με προσοχή χωρίς να διακόπτουμε πριν τελειώσει αυτό που εξηγεί. Έχει ξοδέψει πολύ χρόνο και κόπο για να φθάσει να μάθει αυτά που έμαθε, και τώρα έχει την καλή διάθεση να μοιραστεί μαζί μας.

  • Όταν μπεί και είμαστε καθιστοί, σηκωνόμαστε όρθιοι. Δεν καθόμαστε όσο εκείνος είναι όρθιος. Δεν του απευθυνόμαστε με τα χέρια στις τσέπες, σε στάση «μαγκιάς» ή υπαρβολικά χαλαρή.

  • Θυμόμαστε πως όσο και νέος ή φιλικός να είναι, δεν είναι ο «κολλητός» μας.

  • Δεν αμφισβητούμε το γεγονός οτι γνωρίζει πώς πρέπει να γίνεται το μάθημα καλύτερα απ’ό,τι εμείς, κι έτσι φροντίζουμε να ακολουθούμε τις οδηγίες του χωρίς να προβάλλουμε αντιρρήσεις. Σίγουρα είναι διαθέσιμος πριν ή μετά το μάθημα να συζητήσει μαζί μας και να απαντήσει σε οποιαδήποτε απορία μας.

Ποιός είναι ο κώδικας του εκπαιδευόμενου στις πολεμικές τέχνες;


1. Θα εξελίξω τον εαυτό μου με θετικό τρόπο, αποφεύγοντας ο,τιδήποτε που θα μπορούσε να εμποδίσει την πνευματική μου ανάπτυξη και τη σωματική μου υγεία.
2. Θα αναπτύξω την αυτοπειθαρχία ώστε να βγάλω στην επιφάνεια όλες μου τις δυνατότητες
3. Θα χρησιμοποιήσω ό,τι έμαθα με εποικοδομητικό τρόπο για αυτοάμυνα, για να βοηθώ τον εαυτό μου και τους άλλους, και ποτέ για επίθεση ή εκφοβισμό.

Πολεμικές τέχνες για παιδιά - ωφέλη και εκπαίδευση

Μιά όμορφη ιστορία





Τελευταία ενημέρωση της σελίδας: 1 Aυγούστου 2015