SHANTOM
Πολυχώρος Πολιτισμού & Τεχνών
Σμάρω Στεφανίδου-Λήδα Shantala

Τριπόλεως 35Α & Ευβοίας, 152 31 Κ. Χαλάνδρι
(στάση ΜΕΤΡΟ "Χολαργός", γραμμή 3) τηλ. 210-6717529



ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΧΟΡΟΣ

Ξεκινώντας με γνώμονα την ανάγκη να γνωρίσουμε το σώμα και τις δυνατότητές του καθώς και να προσεγγίσουμε ο ένας τον άλλον μέσω της κίνησης, το μάθημα του σύγχρονου χορού συνδέει τεχνικές κίνησης στο πάτωμα (floorwork), αυτοσχεδιασμού αλλά και contact work, δίνοντας τη δυνατότητα τόσο της εκγύμνασης και φυσικής ενδυνάμωσης όσο και της έκφρασης της προσωπικότητας του καθενός.

Ένα σώμα σκέφτεται, ελίσσεται, πέφτει, σηκώνεται,
Αναπνέει, συσπάται, χαλαρώνει
Κινείται στο χώρο και το χρόνο,
Μόνο του η με άλλα σώματα.
Ξεκινώντας με την ανάγκη να γνωρίσουμε το σώμα και τις δυνατότητές του, προετοιμαζόμαστε για την αναζήτηση όχι της τέλειας μορφής και τεχνικής αλλά της επικοινωνίας με τον εαυτό μας και με τον άλλον μέσα στον χώρο.
Μέσα από ένα ήρεμο και εις βάθος ζέσταμα, χρησιμοποιώντας τεχνικές κίνησης στο πάτωμα και αναπνοής, μαθαίνουμε να ακούμε το σώμα μας και να το αφήνουμε να αναπνέει ελεύθερα μέσα από την κίνησή μας.
Αποκτώντας σταδιακά εμπιστοσύνη και δύναμη, προχωράμε με contact work (τεχνικές επαφής – εξοικείωσης σε ντουέτα, τριο και ομαδικά) που στόχο έχει να αναγνωρίσουμε και να καταλάβουμε την σχέση των σωμάτων που κινούνται μαζί.
Μέσα από αυτοσχεδιαστικές και χορογραφημένες φόρμες ψάχνουμε την ελευθερία στην κίνησή μας χωρίς να χρειάζεται να επιδείξουμε κάποια ικανότητα, απλά κινούμαστε σε σχέση με τις ανάγκες και τις αισθήσεις μας, ενώ μοιραζόμαστε τον ίδιο χορό.
Συνδέοντας την φυσική εκγύμναση με την εμπειρία της κίνησης, το μάθημα του σύγχρονου χορού δίνει στο σώμα μια ξεχωριστή δυνατότητα έκφρασης και συναίσθησης.
modern jazz students in Shantom

Ο σύγχρονος χορός είναι πεδίο έρευνας, διεύρυνσης, εξέλιξης της αντίληψης, της προσωπικότητας, της κινητικής νοημοσύνης. Αποτελείται από διάφορα συστήματα και μεθόδους.

Τεχνικές release
Οι τεχνικές release άρχισαν να διδάσκονται τη δεκαετία του 1970 στην Αμερική και λίγο αργότερα στην Ευρώπη ως αποτέλεσμα της έρευνας των μετα-μοντέρνων χορογράφων και δανείζονται αρκετά στοιχεία από μη-χορευτικές μεθόδους διαχείρισης και εξισορρόπησης του σώματος όπως η τεχνική Alexander, Feldenkrais, Zero Balancing κ.ά. Δεν αποτελούν ένα κωδικοποιημένο σύστημα, δεν έχουν κάποιο βηματολόγιο, καλύπτουν μια μεγάλη γκάμα, και διαφέρουν καμιά φορά σημαντικά από δάσκαλο σε δάσκαλο. Υπάρχουν ωστόσο κάποιες κοινές θεμελιώδεις αρχές. Οι τεχνικές release εστιάζονται στην απελευθέρωση και εξοικονόμηση της ενέργειας, με στόχο την οργανική-φυσική προσέγγιση του ανθρώπινου σώματος (με πρότυπο την κίνηση των πολύ μικρών παιδιών), ώστε να φτάσει ο χορευτής υψηλότερα επίπεδα ικανότητας στην κίνηση με χαμηλότερα επίπεδα φθοράς του σώματος. Έτσι δίνει πρωταρχική σημασία στην έλλειψη έντασης, και, αντί για τη χρήση καθαρά μυικής δύναμης, χρησιμοποιεί την αναπνοή για να διευκολύνει την κίνηση. Το σώμα αφήνεται συχνά να ενδώσει στη βαρύτητα και στην κεκτημένη ταχύτητα που παράγεται απ' αυτό το άφημα. Οι αρθρώσεις δεν πιέζονται στα άκρα τους, ούτε επιδιώκεται η χρήση των μελών του σώματος σε κατευθύνσεις αντίθετες από τις φυσικές του. Έμφαση δίνεται στην εσωτερική εικόνα του σώματος, ενώ αποφεύγονται, όσο είναι δυνατόν, οι εξωτερικές μυϊκές ομάδες. Ο χορευτής/μαθητής προσπαθεί πρώτα να αισθανθεί το σώμα του και μετά να προχωρήσει σε κίνηση. Η κίνηση μπορεί να ξεκινήσει από οποιοδήποτε σημείο του σώματος, και καλλιεργείται η διαδοχή στην κίνηση, όπου κάθε μια άρθρωση ή οστό που παίρνει μέρος σε μια πολύπλοκη κίνηση αποκτά ίση αξία και σημασία. Επίσης, στην κίνηση ενός μέλους του χώματος, αφήνεται να παρασυρθεί σταδιακά η υπόλοιπη αλυσίδα μελών ή μερών του σώματος που συμμετέχει στην ολοκλήρωση της κίνησης. Έτσι, χρησιμοποιείται η ενέργεια της προηγούμενης κίνησης για να οδηγήσει στην επόμενη. Αυτό που μαθαίνουμε είναι πώς να διαχειριζόμαστε σωστά αυτή την ενέργεια. Μια ακόμη βασική αρχή των τεχνικών release είναι η χρήση των φυσικών καναλιών κίνησης του σώματος και η προσέγγιση μ' αυτό τον τρόπο της χορευτικής κίνησης. Το σώμα αποδομείται, και το κάθε μέλος μπορεί να κινηθεί χωριστά από το άλλο. Η ακολουθία των υπολοίπων μελών στηρίζεται στη φυσιολογική μηχανική του σώματος. Μ' αυτό τον τρόπο φτάνουμε σε μια βαθιά γνώση του σώματός μας και συνειδητοποιούμε τη μοναδικότητά του.

Limón technique

Ο μεξικανικής καταγωγής Jose Limon ήρθε στη Νέα Υόρκη το 1928. Εκεί είδε την πρώτη χορευτική του παράσταση και λίγο μετά άρχισε να σπουδάζει με τους Doris Humphrey και Charles Weidman. Ο Limon έγινε ένας από τους πιό φημισμένους σύγχρονους χορευτές και χορογράφους του 20ού αιώνα. Η χορευτική τεχνική που δημιούργησε εστιάζεται στην κίνηση της αναπνοής μέσα από το σώμα, τη δυναμική χρήση του βάρους σε κάθε μέρος του σώματος και τη ροή της αλληλουχίας κινήσεων η μία μέσα στην άλλη. Η τεχνική Limon δίνει έμφαση στους φυσικούς ρυθμούς του πεσίματος και της ανάνηψης και το παιχνίδι μεταξύ βάρους και έλλειψης βάρους, παρέχοντας στους χορευτές μιά οργανική προσέγγιση στην κίνηση, που εύκολα προσαρμόζεται σε μιά μεγάλη γκάμα χορογραφικών τεχνοτροπιών. Κάθε δάσκαλος πλησιάζει διαφορετικά τις διδασκαλίες του Limon. Μερικοί ξεκινούν με απλό περπάτημα, τρέξιμο, ή περιφορές των χεριών και των ποδιών για να εξερευνήσουν ορισμένες αισθήσεις, και μετέπειτα δομούν τη σειρά των ασκήσεων. Άλλοι μπορεί να επιλέξουν να δομήσουν το μάθημα πιό αυστηρά, με συγκεκριμένες ασκήσεις που ξεκινούν από καθιστές ασκήσεις εδάφους, προχωρώντας σε δουλειά στο κέντρο και έπειτα άλματα και συνδυασμούς βημάτων/κινήσεων. Θεμελιώδεις αρχές: Ο μαθητής εξερευνά έννοιες όπως η αναπνοή και η επιρροή της στην κίνηση, η επίδραση του βάρους στα διάφορα μέρη του σώματος και πώς αυτό δημιουργεί την έκφραση, η ελαστικότητα της σπονδυλικής στήλης, οι απομονώσεις διαφόρων σημείων του σώματος και τη δυναμική σχέση μεταξύ πτώσης και ξανασηκώματος. Καθώς προχωρούν οι ασκήσεις, καλό είναι ο ασκούμενος να εστιαστεί στην αίσθηση και την ποιότητα της κίνησης κι όχι στο βηματολόγιο και τη μορφή. Το σημαντικό είναι να πειραματίζεται κανείς και να ανακαλύπτει την κίνηση από μέσα προς τα έξω, κι όχι να προσπαθεί να αναπαράγει τα σχήματα που δημιούργησε κάποιος άλλος. Αυτή η ιδέα, του να έχεις συναίσθηση του σώματος και της κίνησής του, είναι θεμελιώδης στην τεχνική Limon. Ο ίδιος ο εμπνευστής της επιθυμούσε ο άνθρωπος να είναι ένα όλον, και το κλειδί της δουλειάς του ήταν αυτό, οτι ο χορευτής συμμετέχει ολόκληρος, με το νού, το σώμα και το πνεύμα του. Μια εμπειρία που προετοιμάζει το χορευτή στις εκφραστικές δυνατότητες που χρειάζεται η κίνηση.

Katerina Argyrou Κατερίνα Αργυρού

Κατερίνα Αργυρού

Φοίτησε στην Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή της Δ.Γρηγοριάδου, όπου διδάχτηκε την τέχνη του κλασικού μπαλλέτου(σύστημα Vaganova) και του σύγχρονου χορού(σύστημα Limon, Cunnigham, Release) με δασκάλους τους B.Rizova, K.Bogoeva, Ν.Καλεθριανού, Μ.Γρηγορίου.
Το 1996 απέκτησε δίπλωμα καθηγήτριας χορού, αναγνωρισμένο από το Υπουργείο Πολιτισμού-Τμήμα Καλών Τεχνών. Έπειτα παρακολούθησε μηνιαίο
σεμινάριο στην "Academie Internationale de dance Varna" στη Βουλγαρία αποκτώντας το θεωρητικό πτυχίο "Vaganova".Παρακολούθησε σεμινάρια σύγχρονου χορού στην Ελλάδα και στο εξωτερικό με δασκάλους όπως: Milton Myers (καθηγητής στη σχολή Jacobs Pillow), T.Stoffer, G.Harris, Uri Ivgi, J.Nelson, P.Douglas, Maxine Heppner, Gwen Welliver, Juan Kruz, Ori Flomin...)
Ταυτόχρονα με την χορευτική της πορεία ασχολήθηκε με την μουσικοκινητική αγωγή Carl Orff και μουσική-ρυθμική-κινητική αγωγή Jaques Dalcroze, κάνοντας μαθήματα μαζί με την Μ.Κυνηγού-Φλάμπουρα, Λ.Αρζιμάνογλου, A.Slavic και Γ.Φιλιπποπουλου.
Από το 2008 παρακολουθεί μαθήματα Yoga με τη Λήδα Shantala.
Ως χορεύτρια συνεργάστηκε με τις ομάδες"Σχεδία"(Α.Λύρα), "Ίασις" (Ρ.Αλεξοπούλου), Θεατρικοχορευτική ομάδα της Λ.Βελισσαρίου,χοροθέαμα "Κινητήρας" (Α.Γύρα).
Επίσης, το 1999 συμμετείχε στο έργο του Ν.Κούνδουρου "Εγώ,η Αντιγόνη", στο φεστιβάλ της Επιδαύρου (χορογραφίες Α. Λύρα).
Διδάσκει σε σχολές χορού μουσικοκινητική αγωγή, σύγχρονο και κλασικό χορό από το 1996.

Αρχική Λήδα Shantala | Σύντομο Bιογραφικό | Χοροθέατρο | Ταξίδια | Αρχική Shantom | Γιόγκα | Iνδικός χορός
Χοροθεραπεία |
Ενοικίαση αιθουσών | Τα ΝΕΑ μας | Μαθήματα | Εβδομαδιαίο πρόγραμμα| Σεμινάρια |
Εναλλακτικές θεραπείες| Εκδηλώσεις | Οδηγίες πρόσβασης | Sitemap | Credits | Home


Τελευταία ενημέρωση της σελίδας: 12 Ιουνίου 2016