ΠΛΗΡΕΣ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ 
Β': Γαλλία 

   

Αυτό ήταν η αρχή. Τα χρόνια πέρασαν, τελείωσε το γυμνάσιο. Τι θα έκανε μετά; Η μητέρα της δεν ήθελε να δεί την κόρη της ηθοποιό. Οϋτε η Λήδα το επιθυμούσε. «Το θέατρο ήταν εκείνο που έπαιρνε συνεχώς τους γονείς μου μακριά μου, κάθε βράδυ....» Στην Ελλάδα όμως πνιγόταν, της άρεσαν οι γλώσσες και τα ταξίδια.

Έτσι αποφάσισε να φύγει στο Παρίσι για σπουδές γαλλικής φιλολογίας στη Σορβόννη. Σε ένα Παρίσι όπου το φοιτητικό κίνημα του Μαίου του 1968 είχε αφήσει ευδιάκριτα ίχνη. Παράλληλα παρακολούθησε σεμινάρια σύγχρονου χορού, μαθήματα θεατρολογίας, εθνολογίας, σεξουαλικής αγωγής, ανθρωπιστικής ψυχολογίας (θεωρητικά και πρακτικά, με ειδίκευση στην εικόνα σώματος και τη συμβολική του).

Η Λήδα φοιτήτρια στο Παρίσι

Εκεί πρωτοασχολήθηκε με την έρευνα του "εαυτού" μέσα από ψυχοθεραπευτικές μεθόδους "body-mind'', κυρίως ραϊχικές, Gestalt, rebirth, primal scream, bioenergetics (στο περίφημο ανοικτό πανεπιστήμιο της Σαίν Σαν) και γιόγκα, μάθημα που είχε καταφέρει να περάσει ως πανεπιστημιακό ένας καθηγητής γλωσσολογίας. «Η πρώτη μου εμπειρία ήταν αρκετή για να καταλάβω πως αυτό ήταν αυτό που χρειαζόμουν, μιά πλήρης απάντηση σ' αυτό που χρειαζόταν το σώμα μου και η ψυχή μου».

Μετά, το 1976, έτυχε να κάνει ένα ταξίδι ως φοιτήτρια στην Ινδονησία, και στο Μπάλι είδε για πρώτη φορά μιά παράσταση χορού που έλεγαν πως προέρχεται από τον ινδικό κλασικό χορό «Βharata Natyam», από τους αρχαιότερους έντεχνους χορούς που υπάρχουν στον κόσμο, που συνδυάζει «μελική, λυρική και χορική» τέχνη.

Καταγοητεύτηκε, και επιστρέφοντας στο Παρίσι είχε την τύχη να πετύχει μιά παράσταση αυθεντικού ινδικού χορού. ΄Οχι μόνον, αλλά βρήκε και μιά σχολή, τη σχολή Mandapa, στο 16ο arrondissement, όπου μπόρεσε να αρχίσει εντατικά μαθήματα συνεχίζοντας επί ένα χρόνο με την Usha Ramaswamy.

Παρά τη μακρά προϋπηρεσία της στο μπαλλέτο, ο Μπάρατα Νάτυαμ ήταν κάτι διαφορετικό, και ακόμα θυμάται πόσο πρήζονταν τα γόνατά της, και όλοι της έλεγαν πως δεν είναι γι' αυτήν και πρέπει να σταματήσει. ΄Ομως ο χορός τη μάγευε όλο και περισσότερο, και με την επιμονή της ξεπέρασε τα προβλήματα,αν και χρειάστηκε χρόνος για να νοιώσει απόλυτα άνετη.

«Νοιώθω πως η λέξη 'χορός' δεν είναι αρκετή για το Μπάρατα Νάτυαμ. Είναι ένας τρόπος να μεταφέρεσαι πέρα απ' τον εαυτό σου. ΄Ενας τρόπος να καταλαβαίνεις την πραγματικότητα της ζωής που είναι πέρα από την τέχνη. Ο Μπάρατα Νάτυαμ με φέρνει στο κέντρο του εαυτού μου. Ο δυτικός χορός είχε συγκριτικά τόσο λίγες δυνατότητες επικοινωνίας...»



Αρχική Λήδα Shantala | Σύντομο βιογραφικό | Χοροθέατρο | Ταξίδια | Shantom | Γιόγκα | Iνδικός χορός
Χοροθεραπεία |
Ενοικίαση αιθουσών | Τα ΝΕΑ μας | Μαθήματα | Εβδομαδιαίο πρόγραμμα| Σεμινάρια
Εναλλακτικές θεραπείες | Εκδηλώσεις | Οδηγίες πρόσβασης | Sitemap | Credits | Home



Τελευταία ενημέρωση της σελίδας: 10 Aυγούστου 2006