ΠΛΗΡΕΣ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ 
Δ': Αφρική και άλλα ταξίδια
 

   

Αφρική

Από την Ινδία, η Λήδα αποφάσισε να φύγει για ένα ταξίδι εξερεύνησης στo Γκαμπόν της Αφρικής, με στόχο την ανθρωπολογική έρευνα των «θεραπειών ομάδας» («Μοmbwiri»), που συχνά περιλάμβαναν τις τέχνες του χορού και του θεάτρου.
Η Λήδα ως μαμά Ναγκάνκα
Εκεί ανακάλυψε πως ο Μπάρατα Νάτυαμ, όπως και πολλοί αρχαίοι χοροί, δεν είναι απλά «η ενατένιση του κόσμου σε κατάσταση χάρητος» αλλά δημιουργεί μιά ισχυρή μορφή ενέργειας, τόση ώστε να φέρει θεατές σε υπνωτική έκσταση, τόση ώστε να κάνει την ίδια να μπορεί να χορέψει, σαν τους Αναστενάρηδες, πάνω σε αναμμένα κάρβουνα χωρίς να πληγωθεί.
Εκεί, στην καρδιά της Αφρικής, πέρασε από διαδικασίες μύησης και επί δύο χρόνια διδάχτηκε μεθόδους που, αν και προέρχονται από κοινωνίες τις οποίες χαρακτηρίζουμε «πρωτόγονες», κρύβουν αρχές, θεραπευτικές προσεγγίσεις και μυστικά, που μόλις σήμερα αρχίζει να ανακαλύπτει η δυτική επιστήμη. Ένα θεραπευτικό πλαίσιο που στηρίζεται στη βιωματική εμπειρία και που η θεώρησή του ξεδιπλώνεται μη-ορθολογικά, φανταστική, μυθολογική.
Είναι η μοναδική δυτική ερευνήτρια διεθνώς που έγινε δεκτή από τους Πυγμαίους για να διδαχτεί κοντά τους την αρχέγονη αυτή μορφή χοροθεραπείας και ίασης.
«Οι τελετουργικές μορφές τέχνης της Ινδίας και της Αφρικής δεν είναι στην ουσία μορφές τέχνης. Είναι τρόποι απεμπλοκής όλων των εντάσεων και των ενεργειών που είναι μπλοκαρισμένες μέσα μας. Είναι έκφραση διαφορετικών πλευρών του ανθρώπου, με στόχο την ανεύρεση της ουσίας, του πυρήνα. Είμαι εμείς έως ότου γίνω εγώ»
(Περισσότερες λεπτομέρειες για το ταξίδι αυτό στην Ενότητα "Ταξίδια" - "Αφρική")

Αργότερα, επιθυμώντας να δομήσει αυτές τις βιωματικές γνώσεις με την επιστημονικότητα της Δύσης σπούδασε το αμερικανικό σύστημα χοροθεραπείας με την δόκτορα Μαrcia B. Leventhal (υφηγήτρια του Πανεπιστημίου της Ν. Υόρκης).

Ταξίδια...
Στα πλαίσια μελέτης της χορευτικής τέχνης και αναζήτησης πηγών έμπνευσης, η Λήδα πραγματοποίησε μακρόχρονα ταξίδια σπουδών :

Στο Μπάλι της Ινδονησίας, όπου ειδικεύτηκε στη χρήση μάσκας όπως χρησιμοποιείται στο παραδοσιακό θέατρο «Topeng», υπό την καθοδήγηση του μεγάλου χορογράφου, χορευτή και δασκάλου Babak I. Made Djlimat.

Στην Ινδία όπου σπούδασε τη χρήση μάσκας στην τέχνη Chhau της Seraikela (Ορίσσα) με δασκάλους τους L.R. Acharya και Shashidhar Acharya.

Στη Σρι Λάνκα, όπου μελέτησε χορούς που συνδέονται με την απελευθέρωση ψυχονοητικών ασθενειών.

Στο Μεξικό, όπου μελέτησε τα ίχνη των αρχαίων χορών των Μάγιας.

Στο Κονγκό, Γκαμπόν, Καμερούν και Νταομέϋ της Κεντρικής Αφρικής, όπου μελέτησε τις σχέσεις της κίνησης και του χορού με τη διεύρυνση της έμπνευσης, την αυτοθεραπεία και την ανεύρεση εσωτερικών κινητικών σταθερών. (Βλέπε και ενότητα "Ταξίδια")

Κατά τη διάρκεια των ταξιδιών της μέσα στη ζούγκλα του Ισημερινού, συνέλεξε αυθεντικές τελετουργικές μάσκες της λατρείας των προγόνων, τις οποίες κατά καιρούς χρησιμοποιεί σε επιλεγμένες παραγωγές της.




Αρχική Λήδα Shantala | Σύντομο βιογραφικό | Χοροθέατρο | Ταξίδια | Shantom | Γιόγκα | Iνδικός χορός
Χοροθεραπεία |
Ενοικίαση αιθουσών | Τα ΝΕΑ μας | Μαθήματα | Εβδομαδιαίο πρόγραμμα| Σεμινάρια
Εναλλακτικές θεραπείες | Εκδηλώσεις | Οδηγίες πρόσβασης | Sitemap | Credits | Home


Τελευταία ενημέρωση της σελίδας: 10 Aυγούστου 2006